ششمین کنگره فرهنگی روسیه با مشارکت بین‌المللی «هویت فرهنگی در فضای سنت و نوآوری»

از 30 اکتبر تا 2 نوامبر 2024، موسسه تحقیقاتی میراث فرهنگی و طبیعی روسیه به نام لیخاچف (انستیتو هریتیج) با حمایت وزارت فرهنگ فدراسیون روسیه، ششمین کنگره فرهنگی روسیه را با مشارکت بین‌المللی با عنوان «هویت فرهنگی در فضای سنت و نوآوری» برگزار می‌کند.

کنگره فرهنگی روسیه دارای سابقه طولانی است و به صورت دوره ای با حضور نمایندگان برجسته موسسات تحقیقاتی، علمی و آموزشی برگزار می‌شود. در این انجمن، نتایج فعلی توسعه مطالعات فرهنگی مدرن روسیه مورد بحث قرار می‌گیرد، جهت‌گیری‌های علمی ارائه می‌شود و «مناطق خطر» مطابق با روند فرهنگی داخلی و جهانی شناسایی می‌شوند.اهداف اصلی این انجمن بحث و توضیح الگوهای اصلی توسعه فرهنگ چند ملیتی روسیه و جهان، آشکارسازی و پر کردن پتانسیل ایدئولوژیک تفکر فرهنگی داخلی، شناسایی راه‌های بهینه برای اجرای دستورالعمل‌های اساسی فرهنگی دولتی، سیاست فدراسیون روسیه و ایجاد راه‌هایی برای ورود شایسته فرهنگ روسیه به روند فرهنگی جهانی است.

موضوع کنگره «هویت فرهنگی در فضای سنت و نوآوری» مبتنی بر مفهوم هویت که زیربنای این صورت‌بندی است، یکی از مقوله‌های اساسی مطالعات فرهنگی مدرن محسوب می‌شود. این حوزه کاری اکنون که تمدن روسیه با فشار بی‌سابقه‌ای مواجه شده و به خواست سرنوشت خود را در خط مقدم «برخورد تمدن‌ها» قرار داده است، اهمیت خاصی پیدا کرده است. لذا مجموعه‌ای از وظایف مربوط به دفاع از میهن و حفظ ارزش‌ها و اولویت‌های اساسی در دستور کار قرار گرفته است. با توجه به اینکه حل این مشکلات تنها با همکاری‌های گسترده بین‌المللی امکان پذیر است، نمایندگان کشورهای دوست روسیه به کنگره دعوت خواهند شد. انتظار می‌رود به ویژگی‌های توسعه فرهنگی مناطقی از کشورمان مانند سیبری، خاور دور و البته کریمه و مناطق جدید و مدارس فرهنگی محلی تاثیرگذار توجه ویژه‌ای شود و همچنین راه‌های بهینه‌سازی آن با مشارکت همه جانبه ترسیم شود.

این کنگره با مدیریت کمیته برنامه که متشکل از فرهیختگان فرهنگی روسیه است برگزار می‌شود.

6 ژوئن 2024

منبع:https://heritage-institute.ru/?tribe_events=vi-rossijskij-kulturologicheskij-kongress-s-mezhdunarodnym-uchastiem-kulturnaya-identichnost-v-prostranstve-tradiczii-i-innovaczii-2

کد خبر 19870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =